دوئل‌های عاشقانه

دوئل‌های عاشقانه!

یک استاد دانشگاه به مهر گفته: «فرهنگ سازی» در جامعه راهکار اصلی برای جلوگیری از بروز «دوئل‌های عاشقانه» است.عنایت دارید که «فرهنگ سازی» یک نوع افسانه است که اطلاعات دقیقی درباره آن وجود ندارد و حقیقتش تحقیق که کردیم دیدیم قدیمی‌ها و آنهایی که چهل تا پیراهن بیشتر از ما هم پاره کرده‌اند(!) شناختی از آن ندارند و چنین چیزی را به چشم ندیده‌ و فقط یک شایعاتی درباره‌اش شنیده‌اند. پس اینکه هیچ! اما درباره «دوئل‌های عاشقانه!»

این نوع دوئل، انواع مختلفی دارد که در ادامه، تنها دو نوع آن تشریح می‌شود:

- دوئل‌های اسیدی

در دوئل‌‌های اسیدی پای یک عشق عمیق و توفانی و اینکه «هیچ کی مثل من تو رو دوست نداره اینو از تو چشام می‌تونی بخونی» در میان است. در این حالت عاشق با یک پارچ اسید به سراغ معشوق رفته (در نسخ قدیمی عاشق برای به دست آوردن معشوق با تیشه به سراغ کوه می‌رفت!) و عشق خود را به وی عرضه می‌دارد. اگر مثل آدم، مورد قبول معشوق افتاد که افتاد، اگر زبانم لال نیفتاد، اوضاع اسیدی می‌شود!

- دوئل‌های کریس آنجلی!

در این نوع دوئل شما به خیال اینکه طرف «برای خدمت کردن» به ملت «به میدان» آمده با خیال تحت سرت را برمی‌گردانی و به کار خودت مشغول می‌شوی. اما یکهو بر می‌گردی می‌بینی یا امامزاده هاشم! خیلی چیزها غیب شده و سرجایش نیست. بعد دوئل که خوبه! برای برگرداندن قضایا کار به لشکر کشی و پلیس بین‌الملل می‌کشد.

- کسری‌ها رو میزه

خب خدا را شکر بالاخره تکلیف آن 23 هزار پرستار بلاتکلیف هم مشخص شد و سرکار خانم وحید دستجردی، وزیر بهداشت مژده داد: «خوشبختانه استخدام این تعداد پرستار انجام شد.» ملت نگاه کردند دیدند مژده به این گندگی! اما نه آن 23 هزار پرستار بلاتکلیف خوشحالند نه حتی خود خانم وحید دستجردی! ولوله افتاد که قضیه چیست که خود خانم وحید گفت اجازه بدهید! اجازه بدهید! شلوغش نکنید! بدبختی این خبرنگارها همه جا هم هستند! اگر اینجا نبودند راحت حرف می‌زدیم‌ها. اما حالا بیرونشان نکنید می‌روند شر درست می‌کنند. چطور بگم؟ حقیقتش «استخدام این تعداد پرستار انجام شد اما اعتبار و بودجه لازم برای حقوق پرستاران در 6 ماهه دوم سال دیده نشده!»

- پرستاران گفتند: خدا وکیلی؟!

خانم وحید دستجردی گفت: شرمنده‌ام! ولی خدا وکیلی! «کسری‌های وزارت بهداشت از هم‌اکنون کاملا مشخص است طوری که در بازدیدهایی که از دانشگاه‌ها داریم، این کسری‌ها را روی میز می‌گذارند.»در این لحظه یکی از پرستارها رفت جلو و گفت دستت درد نکنه! انصافا اینقدر که شماها در راستای وظایف‌تان زحمت می‌کشید رادیاتور پراید به خودش زحمت نمی‌دهد به وظایفش عمل کند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد