رسیدگی به پرونده های اوباش در شعب ویژه

رسیدگی به پرونده های اوباش در شعب ویژه

با رسیدگی به پرونده های جرایم خاص و مخلان امنیت اجتماعی در شعب ویژه دادگاه های تجدیدنظر خراسان رضوی، برخورد قضایی با اوباش و اخلال کنندگان در نظم و امنیت اجتماعی شدت می گیرد.

خبرنگار خراسان در پی اطلاع از رسیدگی به این گونه پرونده ها در شعب خاص دادگاه های تجدیدنظر، با رئیس شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی تماس گرفت. قاضی محمد شمس گیلانی با تأیید این موضوع گفت: رسیدگی به مراحل نهایی پرونده های ناشی از جرایم خاص و ضد امنیت اجتماعی به شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان محول شده است و این گونه پرونده ها در این شعبه با دقت خاصی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

این مقام قضایی که مدت ها قاضی ویژه کمیسیون شناسایی اراذل و اوباش بوده افزود: پرونده های اراذل و اوباش که در دادگاه های بدوی به مجازات های مختلف محکوم می شوند برای بازنگری فنی و قضایی، در دادگاه تجدیدنظر مورد واکاوی دوباره قرار می گیرند و دادگاه با استناد به مواد قانونی و محتویات پرونده رأی دادگاه بدوی را تأیید و یا در صورت اقتضا رأی جدیدی صادر می کند. قاضی شمس گیلانی که سابقه خدمت در زندان مرکزی مشهد را نیز دارد با اشاره به این که باید با محکومان زندانی رفتار اسلامی داشت تا آن ها از گذشته خود عبرت بگیرند، ادامه داد: در عین حال هنوز افراد منحرفی در بیرون از زندان با ارتکاب جرایم خاص، آسایش مردم و شهروندان را به مخاطره می اندازند که باید با این گونه افراد با جدیت و قاطعیت برخورد شود تا مردم هیچ گاه احساس ناامنی نکنند.

رئیس شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی همچنین به مجرمان و خلافکارانی که اعمال آنان ضد امنیت اجتماعی است هشدار داد: این گونه افراد بدانند که مجازات های سنگینی در انتظار آنان است و برخورد سختی در دستگاه قضایی با این مجرمان صورت می گیرد؛ چرا که احکامی که از سوی دادگاه تجدیدنظر صادر می شود قطعی است و بلافاصله به مرحله اجرا درمی آید. این مقام قضایی با اظهار امیدواری از این که ان شاءا... شاهد این گونه جرایم نباشیم تصریح کرد: تلاش مسئولان امور اجتماعی و فرهنگی و آماده ساختن بسترهای لازم برای راهنمایی جوانان به سوی زندگی سعادتمند در کاهش جرایم خاص اهمیت ویژه ای دارد و باید مسئولان نهادها و اداره های مختلف برنامه های ویژه ای را برای شناسایی ریشه های جرم و ارضای هیجانات دوران خاص زندگی افراد در نظر بگیرند و تدابیری را برای جلوگیری از وقوع جرم بیندیشند؛ چرا که برخوردهای انتظامی و قضایی باید در اولویت آخر قرار گیرد.

قاضی شمس گیلانی همچنین به کاهش انواع جرایم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تقویت باورهای دینی در میان جوانان و نوجوانان تأثیر بسیار مهمی در پیشگیری از جرم و اوباشگری دارد و نمونه آن در برخی از ماه های سال مانند محرم و رمضان که جرایم تقریبا به نصف کاهش می یابد به وضوح دیده می شود و این امر به یقین از آثار رعایت پاکی ها و ارزش ها در جامعه اسلامی ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد